Els canvis de criteri en controlar les mercaderies gUn assetjament brutal." Amb aquesta contundència defineix el gerent de l'Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants (ATMC), Víctor Filloy, la situació que les empreses del sector estan patint els darrers mesos a la duana espanyola de la Farga de Moles.
I apunta de forma clara cap a un responsable: el seu administrador, Andrés González Nandín. "Aquest senyor peculiar està fent coses que ens perjudiquen per reivindicar la manca de personal que pateix", assegura el dirigent de l'entitat.
Filloy manifesta que "no és res il·legal", però sí que remarca que es tracta de pràctiques que estan suposant importants maldecaps per a les empreses. Així, una mesura habitual els darrers mesos és el canvi de categoria d'algunes mercaderies, com ara les joguines o les peces de recanvi de vehicles. Fins ara, eren considerades de la categoria verda i podien passar la frontera sense que els camions fossin sotmesos a controls excessivament llargs. De cop i volta, han passat a ser de la categoria vermella. I la modificació provoca que siguin sotmesos a exhaustives revisions. Alguns camions han arribat a estar fins a sis hores aturats a les instal·lacions.
L'ATMCA va mantenir fa uns mesos una reunió amb González Nandín, però no es va obtenir cap resposta clara. Les gestions fetes davant del Govern tampoc no han acabat amb més bon resultat. "Lamenten que el Govern, tot i saber que no és competent, ha posat poc interès per ajudar-nos amb la resolució del problema", denuncia Filloy.
Fonts del sector han volgut remarcar que la situació està generant importants problemes i, a més a més, acaba tenint repercussions econòmiques. I és que en alguns casos han hagut de canviar de xofer en els vehicles ja que, en estar aturats a la duana, sobrepassen el temps màxim de conducció permès. També han hagut d'assumir hores extra per al personal que es troba esperant per descarregar els vehicles o en els casos d'haver de fer repartiments d'urgència fora de l'horari laboral normal. Des del sector també apunten que, en canvi, a l'hora de fer les gestions amb la duana francesa, no hi ha cap dificultat.
diariandorra.ad
eneren importants maldecaps a les empreses.